Aparaty IP

Rodzina aparatów IP pracujących w systemach IP czasu rzeczywistego
Rodzina aparatów systemowych IP, której możliwości pozwalają na używanie ich w dowolnym miejscu na świecie z dostępem do internetu - jako jeden z numerów wewnętrznych firmy. Mała centrala zintegrowana z siedzibą główną.
Wersje z protokołem H.323 oraz SIP.
System MX-One w obecnej konfiguracji nie obsługuje komunikacji IP.
Dla uruchomienia komunikacji IP wymagany jest zakup karty IPLU oraz licencji.
Poniżej wymienione serie aparatów mogą być zastosowane w systemie Aastra MX-One obiektu po uzgodnieniach z obsługą techniczną centrali oraz ustaleniach finansowych z administratorem obiektu.


Seria aparatów IP 44xx
Aparaty Dialog 442x IP realizują wymagania stawiane nowoczesnym terminalom IP.
Obsługują funkcje, które są zintegrowane w telefonie np.: wbudowana przeglądarka WAP, serwer webowy do celów administracyjnych, wewnętrzna książka telefoniczna (4422 i 4425).
Cechy charakterystyczne dla aparatów IP Dialog 44xx
Obsługa nowej funkcjonalności wraz z pojawianiem się nowych wersji oprogramowania dla telefonii IP poprzez ładowanie firmware'u z serwera webowego.
Wbudowany przełącznik Ethernet 2-portowy. Jeden port dla aparatu IP, drugi dla PC (umożliwia korzystanie z jednego gniazdka sieci LAN dla aparatu IP i dla PC).
Zintegrowany serwer webowy obsługujący interfejs www. Umożliwia łatwą administrację za pomocą przeglądarki na własnym PC i konfigurację takich ustawień jak np.: przeglądanie i edycja rejestru połączeń, przeglądanie i edycja danych skojarzonych z przyciskami programowalnymi.
Zasilanie przez LAN - standard IEEE802.3af wersja 3 (centralne zasilanie urządzeń).
Quality of Service: priorytetyzacja pakietów dla głosu i sygnalizacji zgodnie z Diffserv.
Quality of Service: warstwy drugiej zgodnie z IEEE802.1q
Tagowanie VLAN zgodnie z IEEE 802.1 p & q
Łatwa instalacja telefonu i akcesoriów. Możliwość samodzielnego montażu i podłączenia.
Ericsson Communication Client (ECC) to pierwsza aplikacja CTI typu IP-softphone.
Jest to jedna z aplikacji DNA dedykowana dla abonentów korzystających z funkcji telefonii IP.
ECC adresuje i realizuje wiele funkcji wymaganych przez użytkowników korporacyjnych.
Jest to aplikacja PC pracująca w środowisku Windows, która umożliwia: obsługę funkcji telefonicznych klasy biznesowej, korporacyjnej książki telefonicznej, wiadomości o przeniesieniu, zarządzanie profilami numeru osobistego.
Dostępne usługi na aparatach IP
Przedstawione poniżej funkcje ponad standardowe dostępne na fabrycznych terminalach IP:
Zamówienie oddzwonienia
Kod autoryzacji
Przynależność do grupy hunting-owej
Funkcja wirtualnego biurka
Funkcja Podążaj za mną - follow me (rodzaj przekierowania wywowłań)
Ponowne wybranie ostatnio wybieranego numeru (dotyczy połączeń zewnętrznych)
Prezentacja numeru
Wybór języka obsługi
Wyświetlanie czasu i daty
Zestawianie konferencji
Wyświetlacz alfanumeryczny
Dostępna druga linia
Zawieszenie połączenia
Sygnalizacja oczekującej wiadomości
Wybieranie po nazwie abonenta
Przekierowanie połączenia
IP MNS - na klawiszach programowalnych telefonów IP możliwa jest reprezentacja stanu innego abonenta w taki sposób jak było to dotychczas możliwe jedynie na telefonach systemowych. Teraz telefony IP mogą być wykorzystywane również w zastosowaniach sekretarsko-dyrektorskich lub grupach abonentów korzystających z funkcji przejmowania rozmów (pick-up). Usługa jest dostępna zarówno na starych (ELU32) jak i nowych (IPLU) kartach IP.

Aparat Dialog 5446 Premium
Aparaty IP serii one-X Deskphone skonstruowane zostały dla szerokiego grona użytkowników - od wspólnych powierzchni biurowych przeznaczonych dla drukarek, kopiarek, małych pokoi konferencyjnych poczynając, poprzez powierzchnie biurowe typu open space, na gabinetach kończąc.
Już najprostszy model ma wyświetlacz, przycisk kierunkowy pozwalający na poruszanie się po menu wyświetlacza aparatu.
Bogatsze modele wyposażone zostały w funkcję wybierania głosem, kolorowy dotykowy wyświetlacz, klawiaturę programową, funkcję głośnomówiącą, klawisze nawigacji, siły głosu, menu kontekstowego, aplikacji telefonicznych, MUTE (wyciszenie mikrofonu), głośnika, zestawu nagłownego, kontaktów, CALL LOG, gniazda Gigabit Ethernet itp.